dinsdag 2 december 2008

Banken houden spaarders dom

De meeste banken bieden nieuwe klanten een spaarrente van ruim 5 procent, maar bestaande klanten worden niet of nauwelijks geïnformeerd.

Allerlei bijzondere spaarvormen worden er bedacht om nieuwe klanten binnen te halen. En zodra men binnen is worden de klanten vergeten. Vervolgens brengen de banken de spaarrentes langzaam omlaag, omdat klanten toch niet graag van spaarrekening switchen, aldus Rob van Eeden, eigenaar van www.vanspaarbankveranderen.nl.

Vooral de grootbanken maken zich hieraan schuldig. Deze zijn nu al bezig de rentes te verlagen. Volgens Van Eeden soant de Postbank de kroon. De rente op een Postbank Plusrekening is in een paar jaar tijd van 3 procent gedaald naar 0,5%.

De website www.vanspaarbankveranderen.nl biedt een overzicht van ruim 390 spaarvormen met zeer aantrekkelijk rentes. Het kan al gauw een paar honderd euro's op leveren door te switchen.

Bron: De Pers.nl

1 opmerking:

Bas Verhoeven zei

Als eerste wil ik beginnen met te zeggen dat ik dit een goede blog vind. ook heb ik die site eens bekeken en nu moet ik zeggen dat er helaas maar een paar betrouwbare website te vinden zijn over lenen en sparen. dat ik ook precies de reden dat ik deze lenen site ben begonnen met inderdaad gewoon overzichtelijke informatie. ga zo verder met deze blog. groeten Bas Verhoeven